Tworzenie gier komputerowych - Studia na WSEI w Krakowie

Interaktywne multimedia

Interaktywne multimedia

O module

Interaktywne multimedia to grafika komputerowa, praca z dźwiękiem, programowanie, czyli dziedziny, które pozwalają uzyskiwać niesamowite efekty. Będziesz w stanie tworzyć gry, symulacje, aplikacje, multimedialne prezentacje i tym podobne projekty. Nauczysz się projektowania, pracy z fizyką w grach, poznasz silniki gier i podstawy pracy z dźwiękiem. Ten moduł powinien szczególnie zainteresować osoby, które widzą swoją przyszłość w produkcji gier czy aplikacji, jak również projektowaniu audiowizualnym.

Opiekun modułu:

Frozen District

Sprawdź, czego nauczysz się na modułach
dla zapalonych graczy i twórców gier.

Twoja ścieżka kształcenia

Aby uzyskać tytuł inżyniera musisz zgromadzić co najmniej 210 ECTS.

Na pierwszym roku realizujesz przedmioty obowiązkowe, natomiast już od 3 semestru (czyli 2. roku) sam decydujesz, czego chcesz się uczyć. W jaki sposób? To proste, wybierasz minimum jeden moduł (dawną specjalność), który najbardziej Cię interesuje i idziesz wybraną ścieżką do końca studiów. Jeśli chcesz, to możesz studiować kolejne moduły lub pojedyncze przedmioty – także z innych kierunków. Wszystkie moduły, które zrealizujesz wyróżnimy na Twoim dyplomie ukończenia studiów.

141 ECTS

Przedmioty obowiązkowe na kierunku Informatyka i ekonometria

18 ECTS

Moduł:
Interaktywne multimedia

51 ECTS

Inne moduły lub przedmioty do wyboru

1 Semestr

Podstawy obsługi Word i Excel - Certyfikat
4 ECTS
Zapoznasz się z podstawami edytora Word oraz arkusza kalkulacyjnego Excel. Przedmiot ten przygotowuje do dwóch egzaminów Microsoftu: 77-725 Word oraz 77-727 Excel.

Egzamin Microsoft 77-725 Word 2016 Core oraz 77-727 Excel 2016 Core. Prowadzi do certyfikatu MOS.

Podstawy ekonomii
5 ECTS
Poznasz podstawowe definicje i pojęcia z zakresu ekonomii. Zrozumiesz zależności przyczynowo-skutkowe występujące w ekonomii. Nauczysz się interpretować zjawiska zachodzące we współczesnych gospodarkach w oparciu o mechanizmy i modele ekonomiczne oraz dopasowywać modele ekonomiczne do analizy konkretnych sytuacji gospodarczych.
Wprowadzenie do baz danych - Certyfikat
5 ECTS
Poznasz budowę, proces projektowania i sposoby implementacji baz danych. Nauczysz się podstaw języka SQL oraz zapoznasz się z zagadnieniami związanymi z bezpieczeństwem baz danych, indeksami, normalizacją. Przedmiot przygotowuje do egzaminu Microsoftu 98-364 Database Fundamentals.

Egzamin Microsoft 98-364 Database Fundamentals. Prowadzi do certyfikatu MTA

Matematyka
5 ECTS
Zapoznasz się z najistotniejszymi pojęciami i metodami z zakresu algebry i analizy matematycznej przydatnymi informatykom. Nauczysz się posługiwać pojęciami matematycznymi w zagadnieniach informatycznych oraz rozwiniesz abstrakcyjne i algorytmiczne myślenie.
Podstawy zarządzania
5 ECTS
Poznasz podstawowe elementy teorii organizacji i zarządzania z uwzględnieniem wewnętrznej i zewnętrznej perspektywy funkcjonowania organizacji oraz podstawowych narzędzi wykorzystywanych w zarządzaniu organizacjami. Zajęcia pomogą Ci wykształcić umiejętności rozpoznania i analizy problemów zarządzania współczesnymi organizacjami. Nauczysz się stosować wybrane metody i techniki planowania, organizowania, motywowania oraz kontrolowania dla potrzeb sprawnego zarządzania organizacją.
Wprowadzenie do studiowania
0 ECTS
Na tym przedmiocie dowiesz się, w jaki sposób zorganizować swoje studia, aby były dla Ciebie jak najbardziej owocne. Postaramy się przekazać Ci najistotniejsze informacje na temat tego, jak studiować, na co zwrócić szczególną uwagę, pomożemy Ci wybrać specjalność, studenci wyższych lat podzielą się z Tobą swoimi doświadczeniami a wykładowcy przedstawią oczekiwania.
Fizyka dla informatyków
4 ECTS
Wyjaśnimy Ci, jak działają podstawowe układy elektroniczne występujące w komputerach i smartfonach (w tym czujniki ruchu, położenia, natężenia światła etc.). Ponadto usystematyzujemy Twoją wiedzę na temat prądu (jego rodzajów, charakterystyk, technik miernictwa), gdyż uważamy że jest ona przydatna w zawodzie informatyka i niezbędna inżynierowi.
Prawne i społeczne problemy informatyki
2 ECTS
Dowiesz się, jakie są przepisy prawa w zakresie stosowania rozwiązań informatycznych. Zapoznasz się z prawem autorskim, dowiesz się, kiedy można wykorzystywać oprogramowanie bez ograniczeń, a kiedy należy za nie zapłacić oraz jakie przepisy chronią wytworzone przez Ciebie aplikacje czy inne produkty. Zdobędziesz także wiedzę na temat prawnych aspektów bezpieczeństwa informacji gromadzonej i udostępnianej w systemach informatycznych. Program przedmiotu obejmuje też zapoznanie z problemami społecznymi, jakie występują we współczesnym społeczeństwie informatycznym.
Wychowanie fizyczne
0 ECTS

2 Semestr

Psychologia
4 ECTS
Poznasz podstawowe pojęcia z zakresu psychologii oraz koncepcje wyjaśniania zachowań ludzkich, będziesz miał możliwość przyswoić wiedzę, potrzebną do zidentyfikowania swoich mocnych i słabych stron. Zapoznasz się z dynamiką procesów grupowych oraz sposobami i stylami funkcjonowania w grupie. Nauczysz się także, jak radzić sobie ze stresem. Dowiesz się, jaka jest rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej w życiu codziennym oraz dlaczego sposoby autoprezentacji są tak ważne w relacjach międzyludzkich.
Wprowadzenie do programowania
5 ECTS
Poznasz podstawowe zasady programowania komputerów (core programming) w podejściu proceduralnym i obiektowym. Wyjaśnimy Ci zasady działania elementarnych algorytmów (wyszukiwania, sortowania, ...), jak również podstawowych struktur danych (stosu, kolejki, listy, drzewa, słownika). Materiał realizowany na przedmiocie przygotowuje w około 50% do egzaminu MTA 98-361 Software Development Fundamentals. Pozostałe zagadnienia zostaną omówione w przedmiocie "Wprowadzenie do baz danych" oraz "Wprowadzenie do technologii webowych"
Statystyka opisowa
5 ECTS
Poznasz najczęściej wykorzystywane metody statystyczne. Nabędziesz umiejętność statystycznego opracowywania danych na praktycznych przykładach, z wykorzystaniem współczesnych narzędzi informatycznych - MS Excel (z dodatkiem Analysis Toolpak) oraz R-Studio.
Systemy operacyjne i sieci komputerowe - Certyfikat
5 ECTS
Dowiesz się, jak są zbudowane i jak działają systemy operacyjne na przykładzie MS Windows. Zapoznasz się także z podstawami infrastruktur sieciowych, sprzętu sieciowego oraz protokołów i usług sieciowych. Przedmiot przygotowuje do egzaminu Microsoftu 98-366: Networking Fundamentals.

Egzamin Microsoft 98-366: Networking Fundamentals. Prowadzi do certyfikatu MTA.

Wprowadzenie do technologii webowych - Certyfikat
5 ECTS
Kurs wprowadza w technologię HTML5, CSS3 i JS. Poznasz podstawy tworzenia i stylowania dokumentów HTML z użyciem HTML5 oraz arkuszy CSS3. Wprowadzimy Cię w świat języka JavaScript, nauczysz się obsługiwać zdarzenia oraz modyfikować strukturę DOM. Zapoznasz się z formatem SVG oraz tworzeniem grafiki z użyciem obiektu Canvas. Przedmiot przygotowuje do egzaminu Microsoft 98-375: HTML5 App Development Fundamentals.

Egzamin Microsoft 98-375: HTML5 App Development Fundamentals. Prowadzi do certyfikatu MTA

Architektura systemów komputerowych
4 ECTS
Zapoznasz się z architekturą współczesnych systemów operacyjnych (Android/iOS/Windows 10). Nabędziesz wiedzę na temat architektury sprzętowej urządzeń mobilnych i IoT. Dowiesz się, jak działają urządzenia logiczne.
Wychowanie fizyczne
0 ECTS
Język angielski
2 ECTS
Podczas tego kursu skoncentrujemy się głównie na przełamywaniu barier w komunikacji. Nauczysz się przygotowywać prace pisemne oraz wystąpienia publiczne co najmniej na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Usystematyzujesz konstrukcje gramatyczne, poznasz również praktyczne słownictwo z różnych dziedzin życia. Ponadto, będziemy doskonalić Twoje umiejętności rozumienia tekstu czytanego oraz rozumienia ze słuchu.

3 Semestr

Matematyka dyskretna
3 ECTS
Nauczysz się opisywać problemy informatyczne z wykorzystaniem notacji matematycznej. Dowiesz się, jak, tworząc aplikacje i wykorzystując dostępne narzędzia informatyczne, rozwiązywać problemy rekurencyjne, kombinatoryczne, z zakresu teorii liczb i teorii grafów.
Bezpieczeństwo systemów informatycznych
4 ECTS
Zapoznamy Cię z zagrożeniami związanymi z funkcjonowaniem systemów informatycznych oraz metodami zabezpieczeń przed tymi zagrożeniami. Nauczymy Cię, jak wdrażać procedury zabezpieczające dane osobowe. Dowiesz się także, co to są narzędzia ochrony pasywnej i aktywnej przed atakami z zewnątrz oraz jak je stosować.
Badania operacyjne i metody optymalizacji
3 ECTS
Nauczymy Cię, jak, w optymalny sposób, dobierać rozwiązania dla problemów produkcyjnych. Dowiesz się, jak określić wielkość produkcji, by zapewnić maksymalizację zysków oraz jak zaplanować sieć dystrybucji, by zminimalizować koszty transportu.
Język angielski
2 ECTS
Podczas tego kursu skoncentrujemy się głównie na przełamywaniu barier w komunikacji. Nauczysz się przygotowywać prace pisemne oraz wystąpienia publiczne co najmniej na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Usystematyzujesz konstrukcje gramatyczne, poznasz również praktyczne słownictwo z różnych dziedzin życia. Ponadto, będziemy doskonalić Twoje umiejętności rozumienia tekstu czytanego oraz rozumienia ze słuchu.

4 Semestr

Ekonometria
5 ECTS
Na tym przedmiocie dowiesz się, jakie metody ekonometryczne są wykorzystywane do pomiaru i prognozowania w ekonomii. Zapoznasz się z pojęciem modelu ekonometrycznego, rodzajami i metodami doboru zmiennych, sposobami dopasowania modelu, metodami wyznaczania błędów pomiaru. Nauczysz się, jak, posiadając dane zgromadzone w systemach komputerowych, wydobyć z nich konkretną wiedzę i wykorzystać ją w procesie podejmowania decyzji.
Warsztaty przedsiębiorczości
4 ECTS
Poznasz zasady tworzenia i rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości. Nauczysz się prawidłowo posługiwać przepisami i standardami warunkującymi prowadzenie działalności gospodarczej. Nabędziesz umiejętność przygotowania wstępnej koncepcji biznesu a następnie opracowania jej w formie biznes planu. W ramach zajęć warsztatowych z firmy symulacyjnej nauczysz się prowadzić własną firmę.
Komunikacja w zespole międzykulturowym
4 ECTS
Zapoznasz się z istotą komunikacji, jej znaczeniem w budowaniu zespołu, a także wpływem na efektywność jego działań. Zdobędziesz umiejętności związane z: zarządzaniem konfliktami, stosowaniem metod zwiększających efektywność pracy zespołu międzynarodowego (wielokulturowego), udzielaniem informacji zwrotnej rozwojowej i wzmacniającej zgodnie ze standardami, efektywnym prowadzeniem zebrań zespołu, opracowywaniem dokumentów związanych z przepływem informacji podczas realizacji projektu.
Język angielski
2 ECTS
Podczas tego kursu skoncentrujemy się głównie na przełamywaniu barier w komunikacji. Nauczysz się przygotowywać prace pisemne oraz wystąpienia publiczne co najmniej na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Usystematyzujesz konstrukcje gramatyczne, poznasz również praktyczne słownictwo z różnych dziedzin życia. Ponadto, będziemy doskonalić Twoje umiejętności rozumienia tekstu czytanego oraz rozumienia ze słuchu.
Praktyka zawodowa 240 godz.
0 ECTS
Dzięki praktyce zawodowej zapoznasz się z procesem zarządzania w przedsiębiorstwie lub instytucjach publicznych. Poznasz wymagania przyszłych pracodawców oraz aspekty etyczne związane z dyscypliną pracy. Zdobędziesz doświadczenia w pracy zespołowej. Dodatkowo praktyka może być również wykorzystana do zbierania materiałów źródłowych umożliwiających przygotowanie pracy dyplomowej.

5 Semestr

Język angielski
2 ECTS
Podczas tego kursu skoncentrujemy się głównie na przełamywaniu barier w komunikacji. Nauczysz się przygotowywać prace pisemne oraz wystąpienia publiczne co najmniej na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Usystematyzujesz konstrukcje gramatyczne, poznasz również praktyczne słownictwo z różnych dziedzin życia. Ponadto, będziemy doskonalić Twoje umiejętności rozumienia tekstu czytanego oraz rozumienia ze słuchu.
Projekt P1
6 ECTS
Pierwsza część cyklu trzech przedmiotów, których efektem końcowym ma być profesjonalny projekt mogący mieć zastosowanie komercyjne. Projekt ten może być (choć nie musi) bazą do pracy inżynierskiej. Pierwszy etap to tworzenie specyfikacji potrzeb biznesowych, badanie rynku oraz projektowanie. Projekt jest realizowany w grupach 2-3 osobowych.
Praktyka zawodowa 240 godz.
0 ECTS
Dzięki praktyce zawodowej zapoznasz się z procesem zarządzania w przedsiębiorstwie lub instytucjach publicznych. Poznasz wymagania przyszłych pracodawców oraz aspekty etyczne związane z dyscypliną pracy. Zdobędziesz doświadczenia w pracy zespołowej. Dodatkowo praktyka może być również wykorzystana do zbierania materiałów źródłowych umożliwiających przygotowanie pracy dyplomowej.

6 Semestr

Język angielski
2 ECTS
Podczas tego kursu skoncentrujemy się głównie na przełamywaniu barier w komunikacji. Nauczysz się przygotowywać prace pisemne oraz wystąpienia publiczne co najmniej na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Usystematyzujesz konstrukcje gramatyczne, poznasz również praktyczne słownictwo z różnych dziedzin życia. Ponadto, będziemy doskonalić Twoje umiejętności rozumienia tekstu czytanego oraz rozumienia ze słuchu.
Projekt P2
15 ECTS
Druga część cyklu trzech przedmiotów, których efektem końcowym ma być profesjonalny projekt mogący mieć zastosowanie komercyjne. Projekt ten może być (choć nie musi) bazą do pracy inżynierskiej. Drugi etap to wykonanie produktu (aplikacji, gry, instalacji sieci etc. ) według wymagań projektowych, przeprowadzenie testów i prezentacja produktu. Całość opakowana jest narzędziami pracy w grupie oraz pracą z repozytorium wraz z harmonogramem. Projekt jest realizowany w grupach 2-3 osobowych.
Praktyka zawodowa 240 godz.
0 ECTS
Dzięki praktyce zawodowej zapoznasz się z procesem zarządzania w przedsiębiorstwie lub instytucjach publicznych. Poznasz wymagania przyszłych pracodawców oraz aspekty etyczne związane z dyscypliną pracy. Zdobędziesz doświadczenia w pracy zespołowej. Dodatkowo praktyka może być również wykorzystana do zbierania materiałów źródłowych umożliwiających przygotowanie pracy dyplomowej.
Proseminarium
3 ECTS
Dowiesz się, jak napisać pracę dyplomową, na co zwrócić uwagę, w jaki sposób dobrać temat pracy i jak go zrealizować. Ponieważ praca dyplomowa zawiera opis zrealizowanego projektu, zapoznasz się z wybranymi zagadnieniami edytorskimi, dzięki którym Twoja praca będzie poprawna także od strony redakcyjnej.

7 Semestr

Seminarium dyplomowe
5 ECTS
Efektem końcowym przedmiotu będzie praca dyplomowa wymagana do przystąpienia do egzaminu dyplomowego. Pod nadzorem promotora przygotujesz dokument, który będzie opisywał stworzony przez Ciebie projekt inżynierski.
Projekt P3
6 ECTS
Trzecia część cyklu trzech przedmiotów, których efektem końcowym ma być profesjonalny projekt mogący mieć zastosowanie komercyjne. Projekt ten może być (choć nie musi) bazą do pracy inżynierskiej. Trzeci etap to tworzenie dokumentacji technicznej, instrukcji dla użytkowników końcowych oraz wdrożenie i zarządzanie działaniem wybranych aspektów (np. wydajnością, bezpieczeństwem, dostępnością). Projekt jest realizowany w grupach 2-3 osobowych.
Praktyka zawodowa 240 godz.
24 ECTS
Dzięki praktyce zawodowej zapoznasz się z procesem zarządzania w przedsiębiorstwie lub instytucjach publicznych. Poznasz wymagania przyszłych pracodawców oraz aspekty etyczne związane z dyscypliną pracy. Zdobędziesz doświadczenia w pracy zespołowej. Dodatkowo praktyka może być również wykorzystana do zbierania materiałów źródłowych umożliwiających przygotowanie pracy dyplomowej.

Przedmioty w module

Silniki gier
5 ECTS
Silnik gry to oprogramowanie, które pozwala znacznie uprościć proces tworzenia gry. Na rynku istnieje obecnie wiele popularnych silników, które różnią się możliwościami i przeznaczeniem. W trakcie zajęć poznasz podstawy działania różnych silników i nauczysz się wykorzystywać je do produkcji gier. Efektem kursu będzie stworzenie przez Ciebie prostej gry przy pomocy wybranego silnika.
Fizyka gier
4 ECTS
Na tym przedmiocie dowiesz się, jak używać popularnych silników fizyki 2D i 3D do szybkiego uzyskiwania interesujących efektów w grach i symulacjach. Obalimy wiele mitów o fizyce w grach, pokażemy, że realizm nie zawsze jest celem i zobaczymy co ta dziedzina ma nam do zaoferowania w praktyce.
Podstawy pracy z dźwiękiem
5 ECTS
Udźwiękowienie jest jednym z filarów współczesnych gier. Można zbudować z jego pomocą odpowiedni klimat wirtualnego świata, jak również wokół niego zbudować całą rozgrywkę. Nad zaprojektowaniem, przygotowaniem i implementacją dźwięku pracuje nieraz cały zespół ludzi. Na tym przedmiocie nauczysz się wykorzystywać narzędzia służące do implementacji efektów dźwiękowych w grach tworzonych w silniku Unity. Zapoznasz się również z programem REAPER oraz nauczysz się tworzyć w nim własne efekty dźwiękowe.
Programowanie shaderów
4 ECTS
Shadery to niewielkie programy uruchamiane na karcie graficznej i opisujące sposób renderowania materiałów. To proste, ale bardzo potężne narzędzie, pozwalające osiągać efekty, które bez nich wydają się niemożliwe do zrobienia. Jak stworzyć realistycznie wyglądającą, płynącą lawę? Jak sprawić, żeby model stworzony przez grafika został od góry lekko przykryty śniegiem? Jak zrobić ruchome fale na powierzchni wody? To tylko niektóre z problemów, które na łamach tego przedmiotu wspólnie rozwiążemy.

Twoja ścieżka kształcenia

Jakie masz dalej opcje?

Możesz wybrać moduł przez nas rekomendowany na tej ścieżce

Możesz wybrać moduł z listy, które naszym zdaniem najbardziej pasują

Możesz wybrać inne moduły, również z innych kierunków

Możesz wybrać pojedyncze przedmioty, jeden moduł wystarczy aby uzyskać dyplom na kierunku

Rozważ następujące możliwości
Interaktywne multimedia
+
Back-End Development

Programista gier i symulacji

Interaktywne multimedia
+
Projektowanie gier komputerowych

Projektant gier komputerowych

Interaktywne multimedia
+
Grafika i animacja w grach komputerowych

Artysta techniczny

Interaktywne multimedia
+
Budowa i administracja baz danych w środowisku MS SQL Server

Programista back-end gier komputerowych

Projektowanie gier komputerowych naszym zdaniem najbardziej pasuje do Interaktywne multimedia. Ponadto, wybierając tą ścieżkę będziesz mieć terminy zajęć zgrane ze sobą. W przypadku wyboru innej ścieżki będziesz musiał sobie sam dopasować takie grupy zajęciowe, które ze sobą nie kolidują.

Krzysztof Krej

mgr inż. Krzysztof Krej

Twórca i wydawca gier. Od roku 2007 jako programista freelancer pracował dla klientów z kilkunastu różnych krajów. W maju 2018 wydał grę House Flipper, która trafiła na listę 100 najlepiej sprzedających się w tym roku gier. W 2019 roku ilość graczy grających w jego gry przekroczyła milion, a łączny czas spędzony przez nich w jego grach odpowiada trzem i pół tysiąca lat grania bez przerwy.

Rekomendacja koordynatora modułu

Moduł skierowany dla informatyków chcących w swojej pracy łączyć bogatą oprawę audiowizualną z interakcją użytkownika. Pracując w najnowszych wersjach Unity, będziemy poznawać możliwości integracji modeli 3D, dźwięków, animacji i grafiki z kodem. Zdobyta wiedza pozwoli na tworzenie gier i symulacji, ale również różnorodnych aplikacji multimedialnych. Poznawane tu narzędzia są na co dzień wykorzystywane w szerokiej gamie zastosowań, od prezentacji architektonicznych, po multimedialne wystawy w muzeach.

Skip to content