Gry komputerowe - Studia na WSEI w Krakowie

Gry komputerowe

O module

Jeżeli rola gracza przestała Ci wystarczać, w grach komputerowych zauważasz potencjał społeczny, kulturowy oraz rynkowy, zawsze marzyłeś o przełożeniu swoich zainteresowań na pracę, a poza tym nie brakuje Ci kreatywności, to jest duża szansa, że ten moduł okaże się Twoim edukacyjnym strzałem w dziesiątkę.

Opiekun modułu

Twoja ścieżka kształcenia

Liczba punktów ECTS niezbędna do ukończenia studiów wynosi co najmniej 210. Aby ukończyć ścieżkę Analityka danych, potrzebujesz zgromadzić 215 ECTS.

Od 2. roku studiów realizujesz jedną z czterech ścieżek kształcenia. Masz do wyboru:

  1. Programowanie aplikacji – tu zrealizujesz 2 moduły (specjalności): Front-end Development i Back-end/Devops
  2. Sieci komputerowe – tu zrealizujesz 2 moduły (specjalności): Administracja Windows Server i Zarządzanie sieciami CISCO
  3. Gry komputerowe i multimedia – tu zrealizujesz 2 moduły (specjalności): Grafika i animacja oraz Gry komputerowe
  4. Analityka danych – tu zrealizujesz 2 moduły (specjalności): Business Intelligence i Data Science

162 ECTS

Przedmioty obowiązkowe na kierunku Informatyka stosowana

40 ECTS

Moduły:
Gry komputerowe i grafika i animacja

5 ECTS

Inne przedmioty do wyboru
Gry komputerowe i multimedia

1 Semestr

Wprowadzenie do studiowania
0 ECTS
Na tym przedmiocie dowiesz się, w jaki sposób zorganizować swoje studia, aby były dla Ciebie jak najbardziej owocne. Postaramy się przekazać Ci najistotniejsze informacje na temat tego, jak studiować, na co zwrócić szczególną uwagę, pomożemy Ci wybrać specjalność, studenci wyższych lat podzielą się z Tobą swoimi doświadczeniami a wykładowcy przedstawią oczekiwania.
Algebra liniowa
4 ECTS
Zapoznasz się z najistotniejszymi pojęciami i metodami z zakresu algebry liniowej przydatnymi informatykom. Nauczysz się posługiwać pojęciami matematycznymi w zagadnieniach informatycznych oraz rozwiniesz abstrakcyjne i algorytmiczne myślenie.
Inżynieria oprogramowania
4 ECTS
Inżynieria oprogramowania dotyczy systematycznego podejścia do rozwoju oprogramowania i obejmuje w szczególności następujące obszary: inżynieria wymagań, projektowanie i rozwój oprogramowania, testowanie i utrzymanie. Dodatkowo przedstawione zostaną metody modelowania systemów informatycznych w języku UML. Ważnym elementem sukcesu produktów informatycznych jest posiadanie linii produkcji oprogramowania dostosowanych do wielkości firmy. W trakcie zajęć poznasz zasady projektowania i konfiguracji linii wytwarzania oprogramowania.
Obsługa Worda i Excela
4 ECTS
Zapoznasz się z edytorem Word oraz arkuszem kalkulacyjnym Excel. Przedmiot ten przygotowuje do dwóch egzaminów Microsoftu: 77-725 Word oraz 77-727 Excel.
Psychologia dla informatyków
5 ECTS
Poznasz podstawowe pojęcia z zakresu psychologii oraz koncepcje wyjaśniania zachowań ludzkich, będziesz miał możliwość przyswoić wiedzę, potrzebną do zidentyfikowania swoich mocnych i słabych stron. Zapoznasz się z dynamiką procesów grupowych oraz sposobami i stylami funkcjonowania w grupie. Nauczysz się także, jak radzić sobie ze stresem. Dowiesz się, jaka jest rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej w życiu codziennym oraz dlaczego sposoby autoprezentacji są tak ważne w relacjach międzyludzkich.
Statystyka opisowa
5 ECTS
Poznasz najczęściej wykorzystywane metody statystyczne. Nabędziesz umiejętność statystycznego opracowywania danych na praktycznych przykładach, z wykorzystaniem współczesnych narzędzi informatycznych - MS Excel (z dodatkiem Analysis Toolpak) oraz R-Studio.
Wprowadzenie do baz danych
5 ECTS
Poznasz budowę, proces projektowania i sposoby implementacji baz danych. Nauczysz się podstaw języka SQL oraz zapoznasz się z zagadnieniami związanymi z bezpieczeństwem baz danych, indeksami, normalizacją. Na przedmiocie realizowany jest program przygotowujący do egzaminu Microsoftu 98-364 Database Fundamentals.
Wprowadzenie do programowania
5 ECTS
Poznasz podstawowe zasady programowania komputerów (core programming) w podejściu proceduralnym i obiektowym. Wyjaśnimy Ci zasady działania elementarnych algorytmów (wyszukiwania, sortowania, ...), jak również podstawowych struktur danych (stosu, kolejki, listy, drzewa, słownika). Materiał realizowany na przedmiocie przygotowuje w około 50% do egzaminu MTA 98-361 Software Development Fundamentals. Pozostałe zagadnienia zostaną omówione w przedmiocie "Wprowadzenie do baz danych" oraz "Wprowadzenie do technologii webowych".

2 Semestr

Język angielski
2 ECTS
Podczas tego kursu skoncentrujemy się głównie na przełamywaniu barier w komunikacji. Nauczysz się przygotowywać prace pisemne oraz wystąpienia publiczne co najmniej na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Usystematyzujesz konstrukcje gramatyczne, poznasz również praktyczne słownictwo z różnych dziedzin życia. Ponadto, będziemy doskonalić Twoje umiejętności rozumienia tekstu czytanego oraz rozumienia ze słuchu.
Algorytmy i struktury danych
5 ECTS
Kurs obejmuje projektowanie, analizę i implementację struktur danych i algorytmów do rozwiązywania problemów algorytmicznych z wykorzystaniem obiektowego języka programowania (C # lub Java). Tematy obejmują elementarne struktury danych (w tym tablice, stosy, kolejki i listy), zaawansowane struktury danych (w tym drzewa i grafy), algorytmy stosowane do operowania na tych strukturach oraz ich zastosowanie do rozwiązywania praktycznych problemów inżynierskich.
Analiza matematyczna
5 ECTS
Zapoznasz się z najistotniejszymi pojęciami i metodami z zakresu analizy matematycznej przydatnymi informatykom. Nauczysz się posługiwać pojęciami matematycznymi w zagadnieniach informatycznych oraz rozwiniesz abstrakcyjne i algorytmiczne myślenie.
Architektura systemów komputerowych
4 ECTS
Zapoznasz się z architekturą współczesnych systemów operacyjnych (Android/iOS/Windows 10). Nabędziesz wiedzę na temat architektury sprzętowej urządzeń mobilnych i IoT. Dowiesz się, jak działają urządzenia logiczne.
Fizyka dla informatyków
5 ECTS
Wyjaśnimy Ci, jak działają podstawowe układy elektroniczne występujące w komputerach i smartfonach (w tym czujniki ruchu, położenia, natężenia światła etc.). Ponadto usystematyzujemy Twoją wiedzę na temat prądu (jego rodzajów, charakterystyk, technik miernictwa), gdyż uważamy że jest ona przydatna w zawodzie informatyka i niezbędna inżynierowi.
Programowanie obiektowe
5 ECTS
Poznasz zaawansowane techniki programowania obiektowego (w języku C#). Nauczysz się zarządzać wielowątkowością, wyjątkami, stosować hierarchię klas, wymuszać hermetyzację etc. Nauczysz się też operować na różnych źródłach danych (baza, XML, JSON) wykorzystując język LINQ. na przedmiocie realizowany jest program przygotowujący do egzaminu Microsoftu 70-483 Programming in C#.
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
5 ECTS
Dowiesz się, jak są zbudowane i jak działają systemy operacyjne na przykładzie MS Windows. Zapoznasz się także z podstawami infrastruktur sieciowych, sprzętu sieciowego oraz protokołów i usług sieciowych. Na przedmiocie realizowany jest materiał przygotowujący do egzaminu Microsoftu 98-366: Networking Fundamentals.

3 Semestr

Język angielski
2 ECTS
Podczas tego kursu skoncentrujemy się głównie na przełamywaniu barier w komunikacji. Nauczysz się przygotowywać prace pisemne oraz wystąpienia publiczne co najmniej na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Usystematyzujesz konstrukcje gramatyczne, poznasz również praktyczne słownictwo z różnych dziedzin życia. Ponadto, będziemy doskonalić Twoje umiejętności rozumienia tekstu czytanego oraz rozumienia ze słuchu.
Praktyka zawodowa
0 ECTS
Dzięki praktyce zawodowej zapoznasz się z procesem zarządzania w przedsiębiorstwie lub instytucjach publicznych. Poznasz wymagania przyszłych pracodawców oraz aspekty etyczne związane z dyscypliną pracy. Zdobędziesz doświadczenia w pracy zespołowej. Dodatkowo praktyka może być również wykorzystana do zbierania materiałów źródłowych umożliwiających przygotowanie pracy dyplomowej.
Bezpieczeństwo systemów informatycznych
4 ECTS
Zapoznamy Cię z zagrożeniami związanymi z funkcjonowaniem systemów informatycznych oraz metodami zabezpieczeń przed tymi zagrożeniami. Nauczymy Cię, jak wdrażać procedury zabezpieczające dane osobowe. Dowiesz się także, co to są narzędzia ochrony pasywnej i aktywnej przed atakami z zewnątrz oraz jak je stosować.
Elektronika praktyczna
4 ECTS
Otrzymasz praktyczną wiedzę z zakresu elektroniki i automatyki potrzebną do budowy produktów świata IoT (Internetu rzeczy). Podczas laboratoriów dowiesz się, jak zaprogramować proste ale kompletne systemy sterowania urządzeniami codziennego użytku (np. oświetleniem w pokoju).
Matematyka dyskretna
4 ECTS
Nauczysz się opisywać problemy informatyczne z wykorzystaniem notacji matematycznej. Dowiesz się, jak, tworząc aplikacje i wykorzystując dostępne narzędzia informatyczne, rozwiązywać problemy rekurencyjne, kombinatoryczne, z zakresu teorii liczb i teorii grafów.
Wzorce projektowe
4 ECTS
Wzorce projektowe przyspieszają proces rozwoju oprogramowania przez dostarczenie wypróbowanych rozwiązań. Wprowadzają standaryzację kodu oraz zwiększają jego zrozumiałość, wydajność i niezawodność. Nieuwzględnienie ich na początku powoduje często konieczność gruntownego przebudowywania zaawansowanego lub gotowego już oprogramowania. Podczas zajęć poznasz najpopularniejsze wzorce stosowane do rozwiązań back- i front-endowych.

4 Semestr

Język angielski
2 ECTS
Podczas tego kursu skoncentrujemy się głównie na przełamywaniu barier w komunikacji. Nauczysz się przygotowywać prace pisemne oraz wystąpienia publiczne co najmniej na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Usystematyzujesz konstrukcje gramatyczne, poznasz również praktyczne słownictwo z różnych dziedzin życia. Ponadto, będziemy doskonalić Twoje umiejętności rozumienia tekstu czytanego oraz rozumienia ze słuchu.
Praktyka zawodowa
0 ECTS
Dzięki praktyce zawodowej zapoznasz się z procesem zarządzania w przedsiębiorstwie lub instytucjach publicznych. Poznasz wymagania przyszłych pracodawców oraz aspekty etyczne związane z dyscypliną pracy. Zdobędziesz doświadczenia w pracy zespołowej. Dodatkowo praktyka może być również wykorzystana do zbierania materiałów źródłowych umożliwiających przygotowanie pracy dyplomowej.
Warsztaty przedsiębiorczości
4 ECTS
Poznasz zasady tworzenia i rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości. Nauczysz się prawidłowo posługiwać przepisami i standardami warunkującymi prowadzenie działalności gospodarczej. Zdobędziesz umiejętność przygotowania wstępnej koncepcji biznesu, a następnie opracowania jej w formie biznes planu. W ramach zajęć warsztatowych z firmy symulacyjnej nauczysz się prowadzić własną firmę.
Wprowadzenie do technologii webowych
5 ECTS
Kurs wprowadza w technologię HTML5, CSS3 i podstaw JS. Poznasz podstawy tworzenia i stylowania dokumentów HTML z użyciem HTML5 oraz arkuszy CSS3. Wprowadzimy Cię w świat języka JavaScript, nauczysz się obsługiwać zdarzenia oraz modyfikować strukturę DOM. Zapoznasz się z formatem SVG oraz tworzeniem grafiki z użyciem obiektu Canvas. Na przedmiocie realizowany jest program przygotowujący do egzaminu Microsoft 98-383: Introduction to Programming Using HTML and CSS.

5 Semestr

Język angielski
2 ECTS
Podczas tego kursu skoncentrujemy się głównie na przełamywaniu barier w komunikacji. Nauczysz się przygotowywać prace pisemne oraz wystąpienia publiczne co najmniej na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Usystematyzujesz konstrukcje gramatyczne, poznasz również praktyczne słownictwo z różnych dziedzin życia. Ponadto, będziemy doskonalić Twoje umiejętności rozumienia tekstu czytanego oraz rozumienia ze słuchu.
Praktyka zawodowa
0 ECTS
Dzięki praktyce zawodowej zapoznasz się z procesem zarządzania w przedsiębiorstwie lub instytucjach publicznych. Poznasz wymagania przyszłych pracodawców oraz aspekty etyczne związane z dyscypliną pracy. Zdobędziesz doświadczenia w pracy zespołowej. Dodatkowo praktyka może być również wykorzystana do zbierania materiałów źródłowych umożliwiających przygotowanie pracy dyplomowej.
Komunikacja w zespole międzykulturowym
3 ECTS
Zarządzanie projektami wysokich technologii
3 ECTS
Zapoznasz się z istotą komunikacji, jej znaczeniem w budowaniu zespołu, a także wpływem na efektywność jego działań. Zdobędziesz umiejętności związane z: zarządzaniem konfliktami, stosowaniem metod zwiększających efektywność pracy zespołu międzynarodowego (wielokulturowego), udzielaniem informacji zwrotnej rozwojowej i wzmacniającej zgodnie ze standardami, efektywnym prowadzeniem zebrań zespołu, opracowywaniem dokumentów związanych z przepływem informacji podczas realizacji projektu.

6 Semestr

Język angielski
2 ECTS
Podczas tego kursu skoncentrujemy się głównie na przełamywaniu barier w komunikacji. Nauczysz się przygotowywać prace pisemne oraz wystąpienia publiczne co najmniej na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Usystematyzujesz konstrukcje gramatyczne, poznasz również praktyczne słownictwo z różnych dziedzin życia. Ponadto, będziemy doskonalić Twoje umiejętności rozumienia tekstu czytanego oraz rozumienia ze słuchu.
Praktyka zawodowa
32 ECTS
Dzięki praktyce zawodowej zapoznasz się z procesem zarządzania w przedsiębiorstwie lub instytucjach publicznych. Poznasz wymagania przyszłych pracodawców oraz aspekty etyczne związane z dyscypliną pracy. Zdobędziesz doświadczenia w pracy zespołowej. Dodatkowo praktyka może być również wykorzystana do zbierania materiałów źródłowych umożliwiających przygotowanie pracy dyplomowej.
Prawne i społeczne problemy informatyki
2 ECTS
Dowiesz się, jakie są przepisy prawa w zakresie stosowania rozwiązań informatycznych. Zapoznasz się z prawem autorskim, dowiesz się, kiedy można wykorzystywać oprogramowanie bez ograniczeń, a kiedy należy za nie zapłacić oraz jakie przepisy chronią wytworzone przez Ciebie aplikacje czy inne produkty. Zdobędziesz także wiedzę na temat prawnych aspektów bezpieczeństwa informacji gromadzonej i udostępnianej w systemach informatycznych. Program przedmiotu obejmuje też zapoznanie z problemami społecznymi, jakie występują we współczesnym społeczeństwie informatycznym.
Proseminarium
3 ECTS
Dowiesz się, jak napisać pracę dyplomową, na co zwrócić uwagę, w jaki sposób dobrać temat pracy i jak go zrealizować. Ponieważ praca dyplomowa zawiera opis zrealizowanego projektu, zapoznasz się z wybranymi zagadnieniami edytorskimi, dzięki którym Twoja praca będzie poprawna także od strony redakcyjnej.
Iteracyjny rozwój gry komputerowej (P1)
6 ECTS
Pierwsza część cyklu dwóch przedmiotów, których efektem końcowym ma być profesjonalny projekt mogący mieć zastosowanie komercyjne. Projekt ten może być (choć nie musi) bazą do pracy inżynierskiej. Pierwszy etap to tworzenie specyfikacji potrzeb biznesowych, badanie rynku oraz projektowanie. Projekt jest realizowany w grupach 2-3 osobowych.

7 Semestr

Seminarium dyplomowe
5 ECTS
Efektem końcowym przedmiotu będzie praca dyplomowa wymagana do przystąpienia do egzaminu dyplomowego. Pod nadzorem promotora przygotujesz dokument, który będzie opisywał stworzony przez Ciebie projekt inżynierski.
Balans, optymalizacja i testowanie gry (P2)
12 ECTS
Ostatnia część z cyklu dwóch przedmiotów, na których grupy 2-3 osobowe tworzą grę komputerową. Zadaniem zespołu będzie doprowadzenie gry do stanu w którym nadaje się do wydania w sklepie: zbalansowanie jej, naprawienie błędów oraz przygotowanie karty sklepu dla gry.

Przedmioty w module Grafika i animacja

Modelowanie obiektów świata 3D
4 ECTS
Nauczysz się projektować grafikę 3D. Poznasz techniki tworzenia modeli form mechanicznych i organicznych. Zapoznasz się z aplikacjami wspomagającymi proces tworzenia grafiki 3D oraz wykorzystasz stworzone modele w wybranym silniku gier. Nauczysz się tworzyć materiały i szkielety, oraz wykorzystywać rozmaite rodzaje tekstur i animacje szkieletowe. Poznasz podstawy topologii siatek 3d i anatomii, a także procesy rzeźbienia, retopologizacji, wypiekania map normalnych i ambient occlusion.
Animacje świata 2D i 3D
5 ECTS
Poznasz istotę animacji 2D i 3D oraz różnice między nimi. Poznasz 12 zasad tworzenia profesjonalnych animacji, w tym kompleksowych animacji postaci. Nauczysz się tworzyć animacje w silniku gier Unity.
UX i interfejsy użytkownika
3 ECTS
Zaznajomisz się z problemami i możliwościami związanymi z interfejsami użytkownika. Zdobędziesz praktyczną wiedzę związaną z narzędziami technicznymi pozwalającymi projektować interfejsy oraz technikami testowania projektów UX-owych oraz ze skutecznym wyciąganiem wniosków z przeprowadzonych testów.
Programowanie shaderów
4 ECTS
Shadery to niewielkie programy uruchamiane na karcie graficznej i opisujące sposób renderowania materiałów. To proste, ale bardzo potężne narzędzie, pozwalające osiągać efekty, które bez nich wydają się niemożliwe do zrobienia. Jak stworzyć realistycznie wyglądającą, płynącą lawę? Jak sprawić, żeby model stworzony przez grafika został od góry lekko przykryty śniegiem? Jak zrobić ruchome fale na powierzchni wody? To tylko niektóre z problemów, które na łamach tego przedmiotu wspólnie rozwiążemy.
Tworzenie przerywników filmowych w Unity
4 ECTS
Zapoznasz się z narzędziami pozwalającymi ustawić i animować obiekty oraz metodami pracy z wieloma kamerami w silniku gier. Podejmiemy wspólną pracę na rzeczywistych animacjach.

Przedmioty w module Gry komputerowe

Silniki gier
5 ECTS
Silnik gry to oprogramowanie, które pozwala znacznie uprościć proces tworzenia gry. Na rynku istnieje obecnie wiele popularnych silników, które różnią się możliwościami i przeznaczeniem. W trakcie zajęć poznasz podstawy działania różnych silników i nauczysz się wykorzystywać je do produkcji gier. Efektem kursu będzie stworzenie przez Ciebie prostej gry przy pomocy wybranego silnika.
Projektowanie poziomów gry
4 ECTS
Nie każdy projektant ma wyczucie pozwalające tworzyć poziomy gier. W niektórych produkcjach wymaga to umiejętności odwzorowywania rzeczywistości - w innych wymyślania abstrakcyjnych zagadek logicznych. Czasem chodzi o przekazanie poziomem głębokiej fabuły, innym razem o prowadzenie gracza za rękę. Celem niniejszego przedmiotu jest pokazanie na praktycznych przykładach wyzwań stawianych przed level designerami i wspólne ich pokonywanie.
Fizyka gier
4 ECTS
Na tym przedmiocie dowiesz się, jak używać popularnych silników fizyki 2D i 3D do szybkiego uzyskiwania interesujących efektów w grach i symulacjach. Obalimy wiele mitów o fizyce w grach, pokażemy, że realizm nie zawsze jest celem i zobaczymy co ta dziedzina ma nam do zaoferowania w praktyce.
Ludologia: badanie gier
4 ECTS
Ludologia skupia się na określeniu tego, jaką rolę w naszej codzienności pełnią gry, jak się je projektuje, jakie mechanizmy wykorzystuje w celu przyciągnięcia uwagi gracza. To nauka o samych graczach – kim są, jakie są podobieństwa i różnice między nimi, jak ich sklasyfikować, dlaczego grają. Zapoznasz się z metodami analizy i projektowania gier, sposobem prowadzenia narracji i budowania postaci. Na przedmiocie tym zapoznasz się także z ekonomiczną analizą rynku gier.
Wprowadzenie do gier
3 ECTS
"My, miłośnicy gier, stworzyliśmy własną, hermetyczną kulturę. Mamy własne dowcipy. Własne słownictwo. Własną muzykę i własnych bohaterów." (cyt. za Jamesem Portnow); Tymi zajęciami chciałbym wprowadzić uczestników w świat graczy i świat twórców gier - wraz z jego wadami i zaletami.

Przedmioty do wyboru

Architektura usługowa systemów informatycznych
8 ECTS
Zapoznasz się z architekturą współczesnych systemów operacyjnych (Android/iOS/Windows 10). Nabędziesz wiedzę na temat architektury sprzętowej urządzeń mobilnych i IoT. Dowiesz się, jak działają urządzenia logiczne.
CyberSecurity
8 ECTS
Cyberbezpieczeństwo to zespół różnego rodzaju procesów i technik, które zapewniają ochronę sieci informatycznych, programów, danych oraz urządzeń przed atakami hakerskimi oraz nieautoryzowanym dostępem. Cały proces polega na stosowaniu najnowszych zabezpieczeń, które ochronią komputer przed zagrożeniami płynącymi z Internetu.
E-commerce
8 ECTS
E-commerce (handel elektroniczny) – nauczanie procedur wykorzystujących środki i urządzenia elektroniczne w celu zawarcia transakcji handlowej.
Grafowe bazy danych
8 ECTS
W ramach przedmiotu poznasz fundamenty grafowych baz danych oraz uzyskasz wiedzę niezbędną do posługiwania się grafowymi bazami danych na podstawie systemu Neo4J. Nauczysz się czytania i pisania zapytań w języku Cypher, dowiesz się, jak integrować własne aplikacje z grafowymi bazami danych. Przygotujesz się do egzaminu certyfikującego "Certified Neo4j Professional".
Media społecznościowe
8 ECTS
Dowiesz się, w jaki sposób media społecznościowe doprowadziły do rewolucji w komunikacji marketingowej, jak działa Facebook, Instagram, YouTube i Twitter, dlaczego praca influencera jest tak opłacalna. Nauczysz się wykorzystywać media społecznościowe do rozwoju marki i sprzedaży, a także efektywnie projektować kampanie reklamowe i wizerunkowe.
Programowanie w Java
8 ECTS
Poznasz fundamenty języka Java (core Java), zdobędziesz praktyczne umiejętności tworzenia kodu z wykorzystaniem technik programowania obiektowego. Nauczysz się korzystać z dokumentacji języka oraz wykorzystywać jego standardowe biblioteki. Stworzysz prostą aplikację lub bibliotekę. Otrzymasz fundamentalne przygotowanie do tworzenia aplikacji w języku Java dla różnych platform, m.in. platformy Android.
Sztuczna inteligencja i kryptografia
8 ECTS
W ramach przedmiotu studenci nabędą wiedzę dotyczącą zastosowań sztucznych sieci neuronowych, systemów uczenia maszynowego oraz uczenia głębokiego. Zaprezentowane zostaną także wiadomości dotyczące zastosowań sztucznych systemów ewolucyjnych, algorytmów genetycznych, algorytmów rojowych oraz algorytmów immunologicznych. Poruszone zostaną także zagadnienia z obszaru przetwarzania języka naturalnego i tłumaczenia maszynowego. Omówione zostaną ponadto zagadnienia związane z szyfrowanie symetrycznym i asymetrycznym oraz dokonane zostanie wprowadzenie do dziedziny kryptografii kwantowej.
Technologie Chmury Obliczeniowej
8 ECTS
Przedmiot przygotowujący do pracy w chmurze obliczeniowej. Obejmuje zagadnienia dotyczące mikroserwisów w ujęciu Docker'a oraz Kubernet'a. Pokazuje również realizacje chmury obliczeniowej w rozwiązniu komercyjnym na przykładzie chmury Microsoft Azure, Chmury RedHat OpensShift'a oraz platformy otwartej OpenStack

Krzysztof Krej

mgr inż. Krzysztof Krej

Twórca i wydawca gier. Od roku 2007 jako programista freelancer pracował dla klientów z kilkunastu różnych krajów. W maju 2018 wydał grę House Flipper, która trafiła na listę 100 najlepiej sprzedających się w tym roku gier. W 2019 roku ilość graczy grających w jego gry przekroczyła milion, a łączny czas spędzony przez nich w jego grach odpowiada trzem i pół tysiąca lat grania bez przerwy.

Rekomendacja koordynatora modułu

Moduł ten kręci się wokół dwóch pytań. Po pierwsze: dlaczego ludzie grają w gry. Co one nam dają – jakich emocji dostarczają i jak mogą nam pomóc? Po drugie: jak projektować rozgrywkę, która daje graczom to, czego chcemy. Będziemy tu zgłębiać psychologię graczy, analizować przykładowe gry, szukać cech wspólnych, omawiać branżowe sukcesy i porażki. Naszym celem będzie nauczyć się projektować takie gry, które udowodnią, że nasze medium zasługuje na równe traktowanie z kinem, książkami, telewizją, czy radiem.

Skip to content