System jakości kształcenia

Jakość kształcenia we WSEI

Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki dostrzega istotne znaczenie jakości kształcenia dla skuteczności realizacji swojej misji i celów strategicznych. Kształcenie we WSEI jest postrzegane jako całkowity zbiór doświadczeń, wiedzy i umiejętności, które budują kompetencje studenta jako ukształtowanego pracownika i/lub przedsiębiorcę, gotowego merytorycznie i moralnie do pracy na szczeblu operacyjnym i zarządczym, dojrzałego człowieka oraz wartościową społecznie jednostkę. Polityka jakości WSEI stanowi zobowiązanie do konsekwentnego rozwijania i doskonalenia oferty edukacyjnej, tak aby w ramach obowiązujących regulacji prawnych dostarczać oczekiwaną wartość dla interesariuszy, wyrażającą się w wymiernych i istotnych z ich punktu widzenia korzyściach (wyciąg z Księgi Jakości WSEI).

Cykl PDCA w zarządzaniu jakością kształcenia w WSEI

Źródło: Księga Jakości WSEI

Mapa głównych procesów we WSEI

Źródło: Księga Jakości WSEI

Nadzór nad doskonaleniem systemu zapewniania jakości kształcenia sprawuje Prorektor ds. Jakości Kształcenia i Rozwoju, dr Anna Stolińska, prof. WSEI.

Komisja ds. Jakości Kształcenia

dr Katarzyna Kowalska-Jarnot
Przewodniczący Komisji

Komisja ds. Jakości Kształcenia jest ciałem kolegialnym, w którego skład wchodzi Przewodniczący Komisji oraz członkowie – Prorektor ds. Jakości Kształcenia i Rozwoju, kierownicy zakładów / studium języków obcych, Przewodniczący RUSS i wybrani decyzją Senatu jego członkowie w liczbie dwóch (2). Do zadań Komisji ds. Jakości Kształcenia należy przede wszystkim:

  • analiza oraz ocena obszarów i czynników wpływających bezpośrednio i pośrednio na efektywność procesu kształcenia,
  • analiza i ocena spójności oczekiwań rynku pracy, misji uczelni, efektów kształcenia, programu studiów, poziomu i struktury kadry naukowo-dydaktycznej,
  • formułowanie ocen i wniosków związanych z jakością kształcenia na podstawie m.in. wyników ankiet ewaluacyjnych przeprowadzanych wśród studentów oraz opiekunów praktyk zawodowych, hospitacji wykładowców i studentów odbywających praktyki zawodowe,
  • opiniowanie sprawozdań z działalności dydaktycznej i naukowej zakładów,
  • opiniowanie efektów kształcenia i programów studiów,
  • analiza i ocena wyników badań losów absolwentów,
  • inicjowanie projektów doskonalących jakość kształcenia,
  • opiniowanie projektów zmian w SZJK.

Zgłoś wniosek lub inicjatywę dotyczącą jakości kształcenia

Pracownicy dydaktyczni i administracyjni Uczelni proszeni są o zgłaszanie wniosków i inicjatyw projakościowych poprzez uczelniany system Navigator, wykorzystując moduł „Zleć zadanie koledze”.

Studenci mogą zgłaszać uwagi i wnioski mailowo, pisząc na adres Prorektor ds. Jakości Kształcenia i Rozwoju.

Skip to content