pen signing white paper

Zarządzenie Rektora ws. kształcenia w semestrze letnim 20/21

Zarządzenie nr 1/II/2021

Rektora Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie

z dnia 5 lutego 2021 roku

w sprawie prowadzenia procesu kształcenia oraz trybu i zasad  potwierdzania osiągnięć efektów uczenia się w Wyższej Szkole Ekonomii i Informatyki w Krakowie w warunkach pandemii Covid-19 w semestrze letnim roku akademickiego 2020/2021

Działając na podstawie:

  1. Art 23 ust. 1 ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce z dnia 20 lipca 2018 r.
  2. 19 ust. 2 pkt 1 Statutu uczelni.
  3. Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (§1 ust. 3) z dnia 23 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 511, 528 i 643 z poź.zm.)  oraz zaleceń Ministra Edukacji i Nauki.

 

§1
Proces kształcenia

  1. W semestrze letnim w roku akademickim 2020/2021 zajęcia w Wyższej Szkole Ekonomii i Informatyki w Krakowie dla studentów studiów licencjackich i inżynierskich prowadzi się w następujący sposób:
  2. Wykłady – odbywają się zdalnie z wykorzystaniem infrastruktury i oprogramowania zapewniającego synchroniczną i asynchroniczną interakcję pomiędzy wykładowcą a studentami.
  3. Konwersatoria – odbywają się co do zasady zdalnie. Jednak część zajęć konwersatoryjnych, kształtujących umiejętności praktyczne, wykładowca może, w porozumieniu z Kierownikiem Zakładu, zorganizować w sali lub hybrydowo (część studentów znajduje się w sali a część jest połączona w formie wideokonferencji). W takim przypadku, na 2 tygodnie przed planowanym spotkaniem Prowadzący informuje dział nauczania i rezerwuje na dane zajęcia salę. Dział nauczania umieszcza w harmonogramie informację, które zajęcia i w jakich terminach organizowane są w sali.
  4. Ćwiczenia audytoryjne i projektowe – organizowane są w sposób mieszany , tzn. część zajęć prowadzona jest zdalnie, część hybrydowo, a część zwłaszcza ta, która kształtuje umiejętności praktyczne, odbywa się w sali. Decyzje w tej sprawie podejmuje Prowadzący po uzgodnieniu z Kierownikiem Zakładu i przekazuje informację do działu nauczania najpóźniej na 2 tygodnie przed planowanym spotkaniem.
  5. Ćwiczenia w laboratoriach i pracowniach komputerowych – co do zasady prowadzone są stacjonarnie. Prowadzący zajęcia po uzgodnieniu z Kierownikiem Zakładu może część zajęć przeprowadzić zdalnie lub hybrydowo wykorzystując uczelniane stacje komputerowe i ich zasoby jako laboratoria online.
  6. Seminaria dyplomowe – prowadzone są zdalnie, przy czym Prowadzący seminarium może prowadzić indywidualne konsultacje w sali.
  7. Zajęcia z WF – prowadzone są w obiektach otwartych, na boiskach sportowych, w terenach i ścieżkach spacerowych i turystycznych. Dopuszcza się blokowanie zajęć do 6 godzin lekcyjnych w jednym dniu. Dopuszcza się również zaliczenie zajęć WF na podstawie udokumentowanych innych, w tym indywidualnych form aktywności fizycznej studentów (udział w treningach, rajdach, zawodach, ćwiczeniach indywidualnych).
  8. Konsultacje – Prowadzący ze studentami uzgadnia sposób komunikacji i wpisuje do harmonogramu zajęć oraz na wykazie dyżurów w swojej Wizytówce na platformie Moodle.
  9. Kształcenie zdalne odbywa się z wykorzystaniem technologii informatycznych rekomendowanych przez Uczelniane Centrum e-learningu WSEI.
  10. Kształcenie zdalne synchroniczne przebiega w czasie rzeczywistym zgodnie z harmonogramem zajęć oraz z zasadami podziału studentów na grupy zajęciowe.
  11. Student, w czasie zajęć prowadzonych zdalnie, musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem wyposażonym w kamerę i mikrofon oraz łącze internetowe umożliwiające bezproblemową komunikację audiowizualną z Prowadzącym i studentami. Jeżeli Student takiego sprzętu nie posiada, to niezwłocznie informuje o tym dziekana, który stwarza warunki do prowadzenia kształcenia zdalnego w pomieszczeniach i na sprzęcie uczelni.
  12. Nauczyciel akademicki, który nie ma warunków do prowadzenia zajęć w formie zdalnej, może skorzystać z infrastruktury lokalowej i sprzętowej uczelni. Wniosek w tej sprawie składa do działu administracyjno-technicznego.
  13. Nauczyciel akademicki lub inna osoba prowadząca zajęcia podczas zajęć ma obowiązek uwidocznienia swojej twarzy.
  14. Student na wniosek prowadzącego zajęcia, ma obowiązek uwidocznienia swojej twarzy. Jeżeli student nie zechce uwidocznić twarzy to jest to równoznaczne z nieobecnością studenta na zajęciach.
  15. Zajęcia organizowane w pomieszczeniach uczelni prowadzi się z zachowaniem zasad bezpieczeństwa określonych przez Głównego Inspektora Sanitarnego.

 

§2
Weryfikacja efektów uczenia się

  1. Do końca roku akademickiego 2020/2021 tj. do 30.09.2021 na studiach licencjackich i inżynierskich prowadzonych w formie stacjonarnej i niestacjonarnej oraz na studiach podyplomowych dopuszcza się weryfikację efektów uczenia się (zaliczenia i egzaminy z poszczególnych zajęć przedmiotów i kursów) poza siedzibą Uczelni, z wykorzystaniem technologii informatycznych.
  2. Uczelnia rekomenduje do tych celów następujące technologie informatyczne zapewniające kontrolę przebiegu i rejestrację zaliczeń oraz egzaminów:
  3. platforma egzaminacyjna Modle „e.wsei”,
  4. platforma „MS Teams, MS Forms”, dla których wsparcie techniczne i szkolenia zapewnia dział IT.
  5. Za organizację zaliczeń i egzaminów, o których mowa w §2 pkt. 1 odpowiadają nauczyciele akademiccy, którym powierzono prowadzenie zajęć oraz koordynatorzy przedmiotów, a w przypadku studiów podyplomowych kierownik merytoryczny kierunku.
  6. Nadzór nad prawidłowym przebiegiem zaliczeń i egzaminów sprawuje dziekan.
  7. W uzasadnionych przypadkach, wynikających ze specyfiki oraz możliwości przeprowadzenia określonego egzaminu lub zaliczenia, na wniosek osoby egzaminującej, dziekan, kierownik zakładu naukowo-dydaktycznego lub dyrektor IKM może zastosować inne technologie informatyczne wykorzystywane do przeprowadzenia takich egzaminów i zaliczeń lub przeprowadzić takie egzaminy w siedzibie uczelni. W szczególności dotyczy to prowadzenia egzaminów certyfikujących.
  8. W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych oraz weryfikacji tożsamości studentów, wprowadza się obowiązek korzystania z poczty elektronicznej w domenie wsei.edu.pl.
  9. Zajęcia w Centrum Rozwoju Kompetencji prowadzone są zdalnie, przy czym dopuszcza się, aby część zajęć, zwłaszcza kształtujących umiejętności praktyczne oraz zajęcia laboratoryjne było organizowanych w salach lub pracowniach. Decyzje w tej sprawie podejmuje Dyrektor Centrum Rozwoju Kompetencji wraz z osobą prowadzącą zajęcia.

 

§3
Przebieg weryfikacji efektów uczenia się

  1. Egzaminy i zaliczenia z przedmiotów lub kursów z wykorzystaniem technologii informatycznych mogą być przeprowadzane w formie ustnej lub pisemnej.
  2. W celu przystąpienia do egzaminu lub zaliczenia przeprowadzanego w formie ustnej, student:
  3. musi dysponować urządzeniem obsługującym wybraną technologię informatyczną, wyposażonym w kamerę i mikrofon, oraz posiadać dostęp do sieci Internet, zapewniającej odpowiednią przepustowość,
  4. przygotować pomieszczenie, w którym będzie przebywał w trakcie egzaminu lub zaliczenia w taki sposób, aby nie przebywała w nim żadna inna osoba,
  5. podczas egzaminu ma być dla egzaminatora wyraźnie widoczny i słyszalny oraz utrzymywać kontakt wzrokowy poprzez kamerę,
  6. jest zobowiązany uwierzytelnić swoją tożsamość poprzez wykorzystanie mechanizmu logowania identyfikatorem oraz hasłem do platformy „Microsoft 365”, dla egzaminów i zaliczeń przeprowadzanych z wykorzystaniem technologii „MS Teams/MS Forms”.
  7. Połączenie internetowe musi być nieprzerwane podczas przebiegu egzaminu. W razie przerwania połączenia, egzamin przeprowadza się od nowa.
  8. W przypadku, gdy student nie dysponuje urządzeniami obsługującymi wybraną technologię informatyczną lub dostępem do sieci Internet, egzaminator organizuje dostęp do wydzielonego pomieszczenia Uczelni wraz ze wsparciem technicznym, w celu przeprowadzona egzaminu lub zaliczenia, z zachowaniem warunków bezpieczeństwa.
  9. Przy egzaminowaniu studentów z niepełnosprawnościami egzaminator indywidualnie ustala ze studentem formę egzaminu, dostosowując ją do jego potrzeb.
  10. Przed zaliczeniem lub egzaminem prowadzonym w formie pisemnej egzaminator ustala sposób potwierdzania tożsamości studenta np. poprzez system logowania, zestaw pytań identyfikujących itp.
  11. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w przebiegu egzaminu lub zaliczenia, egzaminator może zarządzić przerwanie przebiegu weryfikacji efektów uczenia się wobec tego studenta.

 

Zarządzenie wchodzi w życie dniem 15.02.2021 roku.

Skip to content