WSEI HACK GAME - WSEI Kraków
WSEI HACK GAME

WSEI HACK GAME

Zapraszamy wszystkich uczniów szkół średnich na WSEI HACK GAME- wydarzenie, które organizujemy wspólnie z Fundacją Szkoła Medialna.

Na jakiej podstawie będziemy oceniać Wasze prace?

  1. 1. Prezentacja

Hej, nasze jury zdecydowało się poświęcić swój czas na obejrzenie Waszego pitchu, spróbujcie zrobić go tak, żeby nikogo nie bolały od niego oczy, dobra? Jeżeli uda Wam się zachwycić jury będą dodatkowe punkty!

Dodatkowo, fajnie by było, gdyby pitch posiadał wszystkie wylistowane niżej elementy!

  1. 2. Pomysł

Panie i panowie, gwiazda programu! Dobry pomysł to podstawa pitchu, tylko, jaki pomysł jest dobry? Mała gra, którą zrobicie w miesiąc? A może gigantyczna produkcja, która wymaga od Was 15 lat pracy i 300 zatrudnionych osób? Odpowiedź brzmi: ten, w którym potencjalne zyski zrekompensują inwestorowi ryzyko! Nie jesteście związani rozmiarem projektu, ale realność jego wykonania ma ogromne znaczenie!

“Dobra, to my zrobimy pitch na podstawie innej gry, skoro zarobiła, to znaczy, że jest to dobry pomysł!” - źle, dlaczego świat miałby potrzebować drugiego minecrafta? Unikalność pomysłu jest równie ważna co sam pomysł! Pamiętajcie, że jury zjadło zęby na grach, ciężko będzie Wam przemycić kradziony pomysł!

  1. 3. Zapamiętywalność

Jury dzisiaj zobaczy sporo prezentacji, sprawcie, żeby to właśnie Waszą zapamiętali, okej? Zwykle decyzje o inwestowaniu w projekt podejmuje się na przestrzeni kilku dni/tygodni, a konkurencja jest naprawdę spora, musicie zostać zapamiętani!

No dobra, ale w jaki sposób możemy to zrobić? W jakikolwiek! Chcecie zarapować Wasz pitch? Proszę bardzo! Inwokacja? Chętnie posłucham! Przedstawisz go stojąc na rękach? Masz moją uwagę! Pamiętajcie, dyskomfort jest chwilowy, chwała jest wieczna!

  1. 4. Szansa na to, że projekt zarobi

Tak jak już wspominałem wcześniej, staracie się przekonać kogoś do inwestycji w Wasz projekt, co z tego, że wymyśliliście ogromny projekt, w który każdy chciałby zagrać, skoro zrobienie go będzie trwać półwieku? Dlaczego miałby zainwestować w Wasz mały projekt, skoro nikt nie będzie chciał w niego zagrać? Balansujcie ryzykiem, udowodnijcie, że to właśnie Wy macie przepis na sukces!

  1. 5. Q&A

Jury stawia się w roli inwestora, więc naturalnie będą chcieli dowiedzieć się, jak najwięcej o Waszym projekcie, rozwiejcie ich wątpliwości, a wygrana będzie Wasza!

  1. 6. Szczerość projektu

Wiemy, że kusi wrzucenie jak najniższych wymagań wobec inwestora, w końcu nie będziemy musieli tego wykonać, liczy się zwycięstwo, prawda? No niestety nie do końca. Wasze szacowanie powinno być jak najbardziej realne. Wiemy, że nie macie w tym doświadczenia, dlatego nie róbcie tego z głowy! Uzasadnijcie swoje wybory danymi!

Co powinno się znaleźć w pitchu?

  • Przedstawienie zespołu
    • Każdy z Was ma jakieś pozytywne cechy, które na co dzień marginalizujecie. To jest idealny czas, aby te cechy wyciągnąć na światło dzienne. Udowodnijcie, że potencjalni inwestorzy mogą Wam zaufać i że jesteście wystarczająco kreatywni, aby stworzyć coś unikalnego!
  • Przedstawienie wizji gry
    • Dlaczego Wasza gra ma szanse na tym przepełnionym rynku?
    • Nie chcemy usłyszeć jak fajna będzie Wasza gra, chcemy to zobaczyć!
    • Urzeknijcie nas artstylem
    • Przedstawcie gatunek gry i najważniejsze mechaniki
  • USP
    • Ok, już wiemy, czym jest Wasza gra, teraz pokażcie elementy Waszej gry, które sprawią, że gracz będzie zainteresowany Waszą grą. Można u Was brać bronie na randki? A może pokonywać wrogów łzami wylanymi podczas nauki do matury? Pokażcie nam, że nie tylko macie takie elementy, ale też potraficie je wyróżnić!
  • Wypisanie, kto jest Waszą widownią i dlaczego?
    • Jej, macie już pomysł na grę! To teraz pora wyjaśnić, kto w nią będzie chciał grać, bo ktoś będzie chciał w nią grać, prawda?
  • Ile potrzebujecie pieniędzy na realizację projektu?
    • Pora na wróżenie z fusów! Pamiętajcie, że nie tylko musicie skusić wydawcę niską ceną, musicie też za to przeżyć cały czas developmentu! (Tak, marketing też jest ważny!)
  • Ramy czasowe projektu
    • Będziecie robić grę rok? Dwa? Dlaczego potrzebujecie tyle czasu? Chcecie dopracować arcytrudną dynamikę, która odmieni świat na zawsze? A może potrzebujecie jedynie 6 miesięcy, bo robicie prostą grę i dzięki temu zmniejszacie ryzyko? Pamiętajcie, że obsuwa to standard w game devie!

 

📢 Teraz najważniejsza informacja! Zgłoszenia przyjmujemy do 23 października! Zespoły mogą liczyć od 3 do 5 osób!

Gotowi na wyzwanie? Regulamin oraz formularz zgłoszeniowy znajdziecie pod linkiem:

👉 Zapisz się

REGULAMIN

 

Widzimy się już wkrótce! Będzie się działo! 🤩👋

 

📌Termin: 2 listopada (czwartek)

🕦Godzina: 8:00-21:00

📍 Miejsce: WSEI, ul. św. Filipa 171.

Skip to content